にじいろふうせん

バルーンアート活動のいろいろを書いています。

my friend came from Spain

モイ

とってもアタマが良くて、とっても優しい目をしてて、もちろん親切で、いつもユーモアたっぷりで話をしてくれた。
He is very clever and of course kind. Also he has very gentle eyes. When he is talking, he always has plenty of humor.

私がニュージーランドに居た時に出会った人たちには、今後なかなか会うことはないだろうと思いながら日本に帰って来たのに。
When I came back to Japan, I thought that seeing my friends again who I met in NZ is very difficult.

彼は、ニュージーランドを離れてすぐ、日本に来たと言う。
He came to Japan after leaving NZ soon he said.

『僕は今東京にいるよ、会わない?』
"Hi, I'm in Tokyo! are you here? shall we meet again?"

そんな調子で送ってよこしたメッセージが最初は信じられなかったけど、現実でした。
I couldn't believe it when I received the message. But it was fact.

何年ぶりかに夜行バスを使って東京に行って来ました。
I haven't gotten the night buses for the long time. I used it this time.

日帰り、だけど、車中二泊(笑)
It was a day trip, but I stayed for 2 night by bus.

やー、明日がツライね。
It will be hard for me tomorrow.

ガンダム

最近あんまり英語話してなかったから心配してましたが、たどたどしいながらもたくさん話が出来ました。
I haven't spoken English these days very much. So I was anxious if I couldn't speak a lot. My English was not good, but we could talk each other.

彼はとても努力して、私がニュージーランドを離れたあともレベルアップをし続け、最終的に一番上のレベルに行ったようです。
He made big effort when he was in NZ after I left there, too. Finally, he could take the highest level classes.

なので、私が何を言いたいか、何を言ったかをいち早く理解してくれたので、会話が成立しました💦
Even if my English is awful, he could understand what I wanted to say.

私も努力しなきゃなー。
I have to make effort more and more.

そしてなぜか私の過去を色々話したら、何に引っかかったのかえらく興味を持たれたようでした(笑)
I wonder why he is interested in me a lot more than before, I just told him my childhood.

ご飯

お互い固く再会を近い、東京駅を後にしました。
We promised to see you again!!

どこで会えるか分からないけど、絶対また会おうね‼
We don't know where we can see each other, But absolutely we will see you again!